Buscar este blog

viernes, 2 de agosto de 2013

Andorra Turisme deixarà d’organitzar sortejos promocionals per atraure visitants en temporada baixa, com el del xec en blanc que va centrar la campanya del mes de maig, i optarà per actuacions més concretes a partir de les ofertes que proposin els mateixos establiments.

Cirque du Soleil, Alegria, at Royal Albert Hal...
Així ho va anunciar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, durant la presentació del balanç de la campanya de dinamització del maig, adduint la poca implicació dels comerços com a motiu que els ha portat a replantejar l’estratègia.
    “No farem més sortejos. Cada vegada hi havia menys comerços implicats, s’ha perdut molta adhesió”, va indicar Camp. El ministre va atribuir aquest descens al fet que “els hotels haguessin d’implicar-se econòmicament en les promocions, la creença equivocada que les campanyes donen resultats immediats i que la promoció fos massa homogènia”.
    En xifres, dels 578 establiments que van prendre part en la iniciativa el maig del 2012 s’ha passat a 382 aquest any. Això s’ha traduït, evidentment, en un descens considerable de butlletes repartides: fa un any se’n van distribuir 609.237, mentre que aquest 2013 se n’han lliurat 446.808.
    Paradoxalment, el sorteig era l’element de la campanya que els visitants valoraven més positivament. Així, aquesta era l’activitat més interessant per a un 44% dels enquestats, per sobre del 38% que van esmentar l’entrada completa a Caldea, i del 28% que van posar en relleu el pack d’allotjament i accés al termolúdic. També cal remarcar que un 24% dels entrevistats van valorar, ja al maig, les entrades gratuïtes del Cirque du Soleil com a element més atractiu del país.
  
Nous plans d’actuació
Amb vista a dissenyar nous plans d’actuació, Camp va encoratjar els comerciants “que facin arribar les seves ofertes a Turisme, en aquest sentit cal una implicació massiva”, va indicar. També va lamentar que “tan sols 69 establiments ens han fet arribar ofertes” amb vista que Andorra Turisme les comuniqui per correu electrònic a les adreces de la seva base de dades. En qualsevol cas, va incidir que “qualsevol promoció que fem a partir d’ara serà a mida del mateix sector del comerç.”
    De la seva banda, el vicepresident en funcions de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra (FACA), Antoni Miralles, va criticar que “el comerç no hagi cregut prou en aquesta política de promoció”, i va insistir que l’única manera d’atraure visitants és “fent soroll”. D’aquesta manera, veu “decebedor que campa­nyes com aquesta no tinguin el suport necessari”, i va recordar que “no es pot pretendre obtenir resultats des del primer dia”. Miralles va indicar que el que falta és “més associacionisme i treballar conjuntament”.
ELS TURISTES PUGEN UN 9,7% AL MAIG I ELS EXCURSIONISTES CAUEN UN 6.2%
L’aspecte més positiu de la campanya del mes de maig ha estat l’increment significatiu de turistes, quan totes les previsions apuntaven un lleuger descens. Per contra, el nombre d’excursionistes aquell mes va caure, quan les estimacions parlaven d’un petit increment. En concret, els turistes van pujar un 9,7% –les previsions eren d’una caiguda de l’1,1%–, passant dels 85.497 del 2012 als 93.795 d’aquest any. Els excursionistes, en canvi, van baixar un 6,2%, dels 441.113 de l’any passat als 413.741 del l’últim mes de maig. El ministre de Turisme, Francesc Camp, va atribuir aquest descens a les abundants pluges del mes de maig, que van fer que molts visitants potencials d’un sol dia es tiressin enrere a última hora. Així mateix, també va apuntar com a factor el progressiu descens del poder adquisitiu de les famílies, tant a Espanya com a França. Amb tot, Camp va mostrar-se confiat que aquests mesos d’estiu hi haurà més visitants –el juny van pujar 3,43%–, però va indicar que serà complicat que augmenti el nombre d’excursionistes.



Enhanced by Zemanta

1 comentario:

  1. Un País com Andorra no hauria d'entrar en l'oferta continua o fer venir la gent com si anessin a una tómbola, Andorra es alguna cosa mes important es un País únic a l'historia del Món !.

    ResponderEliminar